Tsuki no Naifu

Tuesday, April 30, 2019

月とナイフ
Tsuki no Naifu
(Knife of Moon)
by Suga Shikao

僕の言葉が足りないのなら
胸をナイフで裂いてえぐり出してもいい

If my words are not enough
You may slice my chest open with a knife and hollow it out

君の迷いと言い訳ぐらい
ホントは僕だって気づいてたのさ

The truth is, even I've noticed
Most of your indecision and excuses

いつかまたあんな風に誰かを憎むのかな
だとしたらもっともっと
抱きしめて トケ\"のように心に刺さればいい
あなたにずっとずっと残ればいい

Someday, will I hate someone the way I did again?
If I do, then you should hold me
Tighter and tighter, so I stick in your heart like a thorn
I should remain with you always, always

今更何も言わないけれど
君の言葉は全部ウソ\でいいんだろう

It's too late for me to say anything, but
It's probably okay for all your words to be lies

こんな事ばかり繰り返してたら
僕の涙はいつか月に届くだろう

If all I do is repeat these kinds of situations,
Will my tears reach to the moon someday?

僕はまたあんな風に 誰か愛せるのかな
その時はきっときっと
かぐわしい風のように 時が流れればいい
いつまでもずっとずっと 続けばいい

Will I be able to love someone the way I did again?
When I do, then time should
Surely, surely flow like a fragrant breeze
It should go on forever, always, always

0 comments

Latest on Beyond Eternal

Latest on Pixel TCG

Latest on TPP

Please Donate!

Contact Form

Name

Email *

Message *